Tuesday, October 14, 2008

Tahafut at-Tahafut - The Third Jihad


Bulan lepas, isu pengedaran filem Obsession of Islamic Radical di edar secara percuma di beberapa negeri di AS, pembiayaan lebih daripada 10 Juta AS, dengan pengedaran sebanyak lebih daripada 8 juta salinan DVD filem tersebut. Tindakan itu ditaja oleh Clarion Fund yang dikatakan sebagai propaganda untuk mengaitkan Islam dengan Calon Presiden Obama. Obama yang dikatakan Islam, menjadi agenda kepada dominasi Islam. Obama - Islam - Domination, Fascism, Extrmism.

Saya menganggap, filem terbaru the third Jihad adalah lebih jelas tertumpu kepada isu dominasi Islam, dan agenda Islam untuk mengusai AS. Saya melihat, perkara ini sekali lagi akan digunakan untuk kempen, membusukkan imej Obama dalam pemilihan Presiden AS.

Itu satu hal, saya juga ingin menyentuh dalam isu ini apabila kita lihat secara ringkas, kotak pemikiran, pendekatan, worldview, malah tema2 yang diangkat adalah mirip kepada Hizbut Tahrir. Tetapi saya tidak mahu terburu2 di dalam membuat penghakiman. Mohon pendangan dan komen rakan2.

Saya sedang menulis menjawap beberapa isu tentang filem ini.

http://www.thethirdjihad.com/30min.html

0 comments:

 
TouchUp by MohdSyahiran | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Eagle Belt Buckles