Friday, September 05, 2008

PANTUN PEDANG KEPADA LUBANG NAJIS: tak setaraf Shahnon Ahmad

Apalah sangat lubang belakang kalau nak dibanding dengan pedang. Kerana yang mampu hanya dimainkan belakang.

Apalah guna Seminar Adab (ta’dib) jika yang membuat tidak beradab?

Jgn Dijolok lubang tebuan, kelak al-Walid menghunuskan pedang sehingga jadi tak keruan.

Teringat aku waktu NPA, bermasalah dengan Saiful Bukhari menghalang aku bercakap dengan faisal Tehrani. Tetapi harini ini busuk dengan nama orang yang berjihad, cuba halang aku dari menulis dan bersuara.

Kecelakaan yang paling celaka. Tulisan aku jemaah lain dan kaum lain mereka sebar luaskan, tapi dalam rumah sendiri aku dipenjarakan.

Jangan ditiupkan taufan pada lautan yang bergelora, kelak nanti buruk padahnya.

Aku angkat jari telunjuk aku, selain Allah dan Rasul tak aku takut pada sesiapa, apalah lagi kau cicak mangkarung.

Sehingga nama Aku dan tulisan disekat dalam PKPIMsiber, selagi itulah tulisan ini akan ada di sini. HASTA LA VICTORIA SAEIMPRE

Seksyen 14

6 September 4.53 am

25 comments:

Akmal Hisham Abdul Rahim said...

Hmmmm....banyak makna tu.

Tentang PERKIM MKIM, PJ said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

kalau tak faham jugak tak tau la...

Ilham Nur said...

selepas ini, apa pula?

Anonymous said...

Salam...sudah2..

Dalam tempoh sepuluh hari ini saya ada dua permintaan.

Pertama kepada mereka yang saya katakan sebagai SAHABAT saya, saya ingin mengajak untuk ambil peluang 10 ramadhan akhir ini untuk rebut malam Lailatul Qadr. Jom sama2 kita iktikaf di masjid, nanti ana akan SMS semua, kita pi ramai2...

kedua, kepada mereka yang saya gelar 'LUBANG NAJIS' atau mereka yang hanya mampu tikam2 dibelakang, dalam tempoh 10 hari ini saya mohon untuk kita gencatan senjata (Damai). Mari la sama2 kita lupakan kejap sengketa. Lepas ni nak pecat saya, pecat lah, nak maki dan fitnah pun silakan.

SZ - 8.25 am, 20 Sept/ 20 Ramadhan

Anonymous said...

nampaknya saudara saifullah dah takut dengan statement semua orang yang menasihatai beliau agar berubah...sebab tu saudara saifullah delete semuanya....
takpe berubahlah....jadilah hamba Allah yang baik...jaga mulut...jaga hati....kerena mulut andalah pedang yang paling tajam...bukannya pedang perjuangan...hanya memaki hamun sesama manusia sahaja....bertaubatlah

Anonymous said...

Allah akan membalas semula sekiranya saudara menghina orang lain lubang najis..najis atau sebagainya...anda bukanlah pemimpin terbaik yang boleh dijadikan ikutan....malah akan mengajar mad'u yang lain cara biadap....berubahlah..

Anonymous said...

salam...

Saya dpt matlumat terbaru...ada pimpinan paling kanan yang menyuruh atau meminta atau mengupah orang untuk buat masalah dalam blog2 atau email orang...erm...

menarik tu...nampaknya dalam PKPIM dah ada bukan saja lubang najis...tetapi kupu-kupu malam, atau bahasa mudah kita paham umpama pelacur-pelacur di lorong haji taib..

dah la, bertaubat la...saya nasihatkan kepada saifullah teruskan lah dalam tempoh remadhan berbaki ni nak fokus pada lailatul Qadr dan study yang perlu di selesaikan...

bagi pelacur LHT yang tak ada keje tu, teruslah bagi komen...

Anonymous said...

kepada aku kepada anonymous tu...semoga Allah membalas segala penghinaan anda...jumpa di akhirat nanti...hiudp anda takkan selamat lagi....nak buat amalan tapi menghina sesama Islam...baguslah tu...andalah da'ie hipokrit abad ini...teruskan cuci lubang najis saifullah dan diri sendiri...semoga semua doa org teraniaya termakbul....

Anonymous said...

Anonymous (Pelacur LHT/ Lubang Najis), Apsal ko guna nama ko kat aku... sekurang kurang nya aku tak masuk blog orang kutuk2 blog orang tu...

kalau ko berani sgt, dai terbaik PKPIM knp nak serang2 blog orang...pastu macam lubang S. Bukhori, serang belakang2...tak bagi tau nama...

Respect kat ko la pelacur..!

Anonymous said...

Woi Pelacur...! ko ingat lagi tak komen ko...

"Allah akan membalas semula sekiranya saudara menghina orang lain lubang najis..najis atau sebagainya...anda bukanlah pemimpin terbaik yang boleh dijadikan ikutan....malah akan mengajar mad'u yang lain cara biadap....berubahlah.."

Sekrang ni sah la ko ni pelacur LHT...balaci batch ko...

Anonymous said...

Alhamdulillah....semoga Allah membalas semua penghinaan anda ....bila anda kahwin nanti isteri anadalah pelacur...anak anda juga akan mewarisi mulut jahat anda....dan segala keturunan anda tidak akan tenteram lagi.....Allah Maha Mengetahui siapa yang benar....

Anonymous said...

Salam kwn2...

Di hari mulia ni, jgn la bersengketa.
10 jari ana hulurkan mohon kemaafan.
Selamat hari raya kepada semua, eid mubarak. maaf zahir batin.

SAIFULLAH ZULKIFLI

Anonymous said...

betul tu aku sokong, aku pun nak ucap selamat hari raya.

cuma nak kongsi, aku dapat matlumat mujahid (Lubang Najis) bawa lari/ songlap duit orang Rm 10000 pulak tu iskh2....cuba tanya en aziz, betul ke tak..?

dah la tu... apa pulak exco pusat yang kaki blue (Filem Lucah). Bukan tu aja, download kat pusat, layan pun kat pusat. Ada satu komputer kat pusat tu penuh dgn cerita blue...ish2...sapa agaknye yer...takkan ***, atau M*****D atau M*L** kot...

Bukan tu aja, ada sorang pimpinan kanan ni, meragukan la..mungkin juga dihantar oleh jim. pegang jawatan tertinggi pulak tu...Erm, kesian kat hilmi.camana nak jaga PKPIM ni. Dah la tu, aku dgr dia nak ngorat sorang ni, tapi sedih dia nak kawin tahun ni ngan orang lain. kesian...xpe la, jodoh di tangga tuhan.

Anonymous said...

Salam wbt...

Apa khabr kawan2/ sahabat2 pengunjung blog saya? saya doakan agar semua baik2 belaka. Saya menulis pada saat hari terahkir ramadhan. Pemergiannya wajar dirindui, walaupun pada bulan inilah banyak perkara yang sedih telah menimpa saya.

Saya menulis kali ini bukanlah untuk menzahirkan kemarahan saya, seperti mana yang biasa saya lakukan. Tapi saya tulis ini adalah untuk mengajak kita mengambil jalan yang terbaik di dalam mendepani apa2 isu.

Saya memohon maaf kepada mereka yang kecil hati, marah dan terasa dgn saya. Saya secara ikhlas tidak bermasuh dgn sesiapa, termasuk pimpinan2 tertentu, mahupun mereka yang memberikan pelbagai komen.

Saya dan mujahid, kami sebenarnya tidak ada masalah. Malah saya anggap dia teman rapat saya, saya pernah bawa dia bersama2 saya dalam pelbagai projek saya termasuklah program saya di jogja. cuma saya pertikaikan hanya 2 perkara, pertama adalah tentang isu saya dihalang untuk ke Thailand walaupun realitinya saya adalah satu2 ahli PKPIM yang mempunyai jaringan dan pengalaman di Thailand sehinggakan hampir di BOM di Yala, perkara kedua adalah merupakan isu PKPIMsiber, saya pertikaikan kenapa saya dihalang sekali lagi. sedangkan saya tidak salah, begitu juga saudara saya, Anuar dan Akmal.

Maksud saya di sini Mujahed bukanlah masalah sebenar walaupun dia banyak buat masalah. Dia buat masalah dgn saya 2 perkara tadi. Tapi saya dah maafkan dia, dan tak ambil peribadi.

Kedua, tentang masalah dgn sdr Hilmi, saya tidak pernah bermasalah secara peribadi. beliau adalah seorang yg baik dan lemah lembut. Cuma ada beberapa perkara yang saya cuba tegur dan ketengahkan. Biasalah, dalam jemaah dan organisasi mesti ada masalah.

Kalau dgn beliau, saya akui memang ada banyak berlainan pendapat dan agak vokal dgn beliau. tetapi saya rasa, saya tidak pernah jatuhkan aib beliau dikhalayak dan sebarkan masalah kepada pihak yang tak berkenaan.

Pihak ketiga adalah bukhori, saya secara peribadi adalah orang yang rapat dgn beliau, malah sewaktu amir saya begitu rapat sehinggakan kami sentiasa berkunjung ziarah bilik antara satu sama lain.

Cuma masalah timbul sewaktu dia menjadi SU. Saya rasakan dipijak dan hak saya sebagai NPA dinafikan. saya hanya menjadi balaci. Tapi tak perlulah saya penjangkan cerita ini. kerana saya tidak pernah meluahkan pada sesiapa melainkan pada usrah saya.

sambung...

Anonymous said...

sambungan...

apa yang cuba saya sampaikan di sini adalah merupakan saya tidak pernah bermusuh dgn sesiapa, dan saya tidak menganggap sesiapa sebagai musuh.

Namun demikian saya perlu akui ada pelbagai kelompongan dan masalah yang berlaku membuatkan saya menjadi vokal dan marah kepada pihak2 yang tertentu. Jika saya bongkarkan apa yang berlaku pasti ramai akan bersetuju dgn saya. tetapi saya yakin apa yang saya buat adalah atas dasar kebenaran dan sayang saya kepada perjuang Islam menerusi PKPIM

Cuma saya ingin persoalkan adakah salah untuk berbeza pandangan? atau salah menjadi vokal? Adakah kerana itu saya dihukum tanpa bicara (ISA)?

erm...terpulang...

tapi yang pasti jika kita bersalah mestilah ada cara untuk menghukum. Bicarakan dalam pengadilan yang adil, beri peluang untuk bela diri dan diberi penerangan. Bukan dipecat dengan cara yang paling keji dgn tidak bermaruah.

Saya akan bicara lanjut tentang itu kemudian. Namun demikian, saya ingin ringkaskan apa yang ingin saya sampaikan adalah...

Saya raikan pelbagai komen dan pandangan sahabat2, walaupun ada yang penuh caci maki dan penghinaan. Tetapi maafkan saya kerana terpaksa 'delete' beberapa komen kerana bagi saya itu adalah fitnah dan menghina nama orang lain. Cukuplah nama saya dihina, jangan libatkan nama orang lain termasuk orang2 yang saya syg...akmal, hanif, anuar, faisal, abu, acap, wan K, abg azuan, a.ipin, a.wira, a.raimi, a.zaidi, asma dan PKPIM.

saya doakan agar kebenaran akan terus tertegak. Begi mereka yang terlampau bermusuh dgn saya, sila la hubungi saya terus. 0133005461

wassalam,

SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN

Dgn Rendah Diri,
SAIFULLAH ZUKIFLI
30 September/ 30 Ramadhan

Anonymous said...

WOI BABI...

CELAKA KO..KO NI LA PATUT KENE PANCUNG DALAM JEMAAH. KAU TAU TAK JEMAAH NI MULIA, INGKAR JEMAAH SAMA DENGAN INGKAR SURUHAN AGAMA.

SAMA LA DENGAN HANIF DAN FAISAL, PATUT KENE PANCUNG. TAMBAG PULAK, DULU DORANG PUNYA LA CACI MAKI PIMPINAN MASA MUKTAMAR. TAPI SEKARANG DAH MELUTUT. KAH2....

BAGUS LA BUANG SAIFULLAH TU, TAKDE MULUT CELUPAR KAT DALAM PIMPINAN PKPIM.

MEMANG PATUT PANCUNG JE...RESPECT NABIL...

maaf la, kasau sikit kah2....selamat hari rayo, MZB...

Anonymous said...

sudahlah abg saifullah...tak payahlah nak berlakon baik dalam blog ni...kalau baik sangat kenapa appear komen yang menyokong anda jer....yang nasihat anda semua kena delete....kami semua dah tau perangai jahat awak..mulut celupar...ajar adik2 kurang ajar...biadap pada senior....sepanjang yang saya tahu...parents kak asma tak suka kat abg saifullah pun sebab mulut celupar dan sikap panas baran abg saifullah...saya berdoa kak asma' disatukan dengan pilihan ibu bapanya...agar dapat zuriat yang soleh dan solehah..bukannya...zuriat yang selalu memaki hamun dan memecah belahkan ummah....

Anonymous said...

kami akan usaha bersungguh-sungguh agar kak asma dapat bertemu jodoh dengan orang yang baik dan mulia budi pekertinya....

apa yang kami tahu,,,abg saifullah ni suka cari pasal dan gaduh dengan orang...kami tak hormat langsung pemimpin macam anda.....

Anonymous said...

semua orang di mana2 telah kenal perangai sebenar saifullah....janganlah berdolak dalih lagi....cukuplah saifullah telah meninggalkan sejarah hitam pada pkpim...

Anonymous said...

saifullah.....sudahlah tu...tak payah mengeakkan benang yang basah lagi.....ingatlah...awak tu dah tua...banyak lagi komitmen lain....janganlah asyik gilakan pangkat...maruah diri pun tergadai...

Anonymous said...

Salam...terima kasih atas teguran...ana akan perbaiki sebaik mungkin...

Anonymous said...

alhamdulillah..akhirnya saifullah telah insaf...baguslah...perbaikilah diri....

Anonymous said...

Saya harap bukan saifullah sahaja..malah semua konco2nya akan insaf untuk memperbaiki diri

Anonymous said...

saudara boleh tak buang artikel ni kalau nak jadi baik....dulu saya respect ngan saudara...saya dah nak respect dah sebab saudara dah nak insaf..tetapi memandangkan sikap kawan2 saudara atau saudara sendiri yang sebenarnya menyamar jadi org lain ...masuk ke blog org lain...dan suruh buang artikel org lain...takutkan kebenaran ke...dah lah...nasihatkan kawan2 saudara sendiri....jangan nak fitnah org lain kalau maruah diri sendiri dah jatuh....perbaikilah diri saudara dan kawan2 yang lain kalau nak org lain hormati kita....

 
TouchUp by MohdSyahiran | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Eagle Belt Buckles